Support og hjelp
DSB har utarbeidet brukerveiledninger og opplæringsvideoer:
- Bruk av Nødnett driftsstatus for sluttbrukere (pdf)
- Administrasjon av brukere (pdf)
- Film: Administratortilgang: Søknad om administratortilgang via Nødnett MinSide og registrering av brukere i egen organisasjon
- Film: Driftsstatus tabelloversikt: Informasjon om tabelloversikt og ulike funksjoner
- Film: Kart og dekningsutfall: Informasjon om kart, ulike fargesymboler og bruk av ulike kartlag
- Film: Varsling av dekningsutfall: Informasjon hvordan det er mulig å abonnere på SMS og/eller epost for dekningsutfall
Feilmelding/support:
Brukerne skal kontakte egne driftsorganisasjoner ved behov for hjelp.
Skjema for å melde inn feil for Nødnett driftsstatus ligger på MinSide. Dersom brukere som driftes av Helsetjenestens Driftsorganisasjon for Nødnett (HDO) og Politiets IKT-tjenester (PIT) opplever feil tar disse kontakt med sin respektive driftsorganisasjon. PIT og HDO vil så melde inn feil til BDO.
Kontaktinformasjon:
Branns driftsorganisasjon (BDO): feilmeldingsskjema tilgjengelig på MinSide.
Support hverdager i tidsrommet 08.00-15:45 (15:00).
Helsetjenestens Driftsorganisasjon for Nødnett (HDO): HDOsaksbehandling@hdo.no
Support 24/7.
Politiets IKT-tjenester (PIT): pit.servicedesk@politiet.no
Support hverdager i tidsrommet 08.00-15:45 (15:00).